Батькам, які виховують дітей, слід щоденно долучати їх до таїнств до краси природи, щоб уже в ранньому дитинстві в кожній людині зародилося почуття спільності з нею.


Поради батькам, які прагнуть сформувати у дітей бережливе ставлення до природи


1.    Догляд за кімнатними рослинами.
Зелений світ кімнатних рослин зацікавить дитину, якщо дорослі члени сім'ї поступово утягнуть його в спостереження за таємничим світом кімнатній флори.
 Дитина обов'язково повинна  побачити рослини в період цвітіння. Квітуча рослина, особливо в холодну пору року, прикрашає будинок, радує погляд, створює гарний настрій. Постарайтеся навчити дитину помічати цю красу. Ви помітите бутони ще в їх зародковому стані, але не поспішайте показувати дитині, а от коли бутони стануть великими, слід підвести до рослин і запропонувати йому уважно подивитися, чи не з'явилося на них щось незвичайне, нове, цікаве. Йому буде приємно самостійно відкрити щось нове. Якщо дитина нічого не помітить, покажіть йому бутони і поясніть, що скоро з кожного пуп'янка квітка розпуститься.
Одним з видів практичної діяльності дитини має бути її участь у безпосередньому догляді за рослинами. Важливо, щоб дитина займалася цим регулярно і освоювала різні трудові дії.
2.    Догляд за домашніми тваринами.
Домашні тварини, як і рослини,  приносять велику радість всім членам сім'ї. Дорослі включають їх у свої повсякденні турботи, а діти активно спілкуються з ними. Світ тварин надзвичайно привабливий для дитини. На відміну від рослин, тварини володіють певною своєрідною поведінкою.
3.    Праця на загальну користь.
З раннього дитинства важливо привчати дiтей трудитись на загальну користь (озеленення села, мiста; пiдтримання чистоти в парках, на вулицях, в зелених зонах, пiдгодовування птахiв i звiрiв та iн.). На прикладах мiсцевого господарства показувати дiтям, як використовуються землi, водойми i лiси, якi заходи вживаються з метою їх збереження для прийдешнiх поколiнь.
4.    Робота у природознавчих клубах та гуртках.
Стимулювати дiтей до участi в роботi зелених i голубих патрулiв, природознавчих клубiв i гурткiв. Ознайомлювати учнiв з професiями людей, якi турбуються про охорону природи (санiтарний лiкар, лiсник, мисливець та iн.) i переконувати їх у тому, що кожний школяр i дорослий зобов’язані надавати цим людям посильну допомогу.
5.    Сiмейне читання i обговорення тематичних статей, журналiв, книг.
Зразками прояву гуманних почуттiв i поведiнки в природi для дiтей можуть стати твори М.Вiнграновського, Л.Костенко, О.Олеся, Д.Павличка, М.Підгiрянки, О.Пчiлки, герої яких дбайливi, добрi, чуйнi до навколишнього, застерiгають вiд бездумного зла, жорстокого ставлення до всього, що оточує нас.
6.    Позитивний  приклад батьків.
Великою силою є позитивний приклад батькiв. Вiн сприяє виробленню загальних уявлень про необхiднiсть бережного ставлення до природи, виховує якостi дбайливого господаря природи.
Ігри, які сприяють екологічному вихованню дитини
Гра-вправа «Що росте, хто живе?»
Під час прогулянки в природу накрийте ділянку квiтника або лiсової поляни хустиною чи шарфом. Потiм пiднiмiть хустину і запропонуйте дитинi уважно розглянути цю дiлянку і розповiсти, що на нiй росте, якi рослини цвітуть, або хто живе і що робить; як потрібно себе вести, щоб не зашкодити їм.
Гра-загадка «Хто обiдав у пташинiй їдальні»
Батько говорить синовi: "Вчора ми поклали з тобою в годiвничку гiлочку сушеної горобини і крихти хлiба. Вранцi, коли ти ще мiцно спав, прилетiли маленькi сiренькi пташки, хлiб поклювали, горобини не зачепили.
Давлюсь, аж сіли на годівничку iншi птахи. Животики у них червонi, хвостики, кінцi крил і головки темно—синi, а на крильцях - по бiлiй смужцi. Горобини в годiвничцi не залишилось.
Подумай, будь ласка, і скажи мені, якi птахи прилiтали до нашої годiвнички? Якi ще птахи могли б з’їсти залишену їм їжу? Яких птахiв потрiбно підгодовувати взимку?
"Термiновi телеграми”
«Дорога Надiйко! Від iменi всіх квітiв, що ростуть на клумбi біля твого будинку, до тебе звертається настурція. Давно вже не було дощу. Нам не вистачає вологи, ми голодуєм, не ростем. Дуже просимо - допоможи нам!».
«Ми — першi дерева i кущi, що зацвіли у лісі край вашого села. І за це нас всі обламують. Просимо, Андрiйку, тебе і твоїх друзiв — зелених патрулiв; допоможіть нам! Ваші зелені друзі».
Гра-завдання «Що дiти робили неправильно?»

Чудовий травневий день діти провели в лісі. Вони грались, бiгали, кричали, рвали квіти, плели вінки, збирали великi букети конвалій. На галявинi розполили вогнище, пообідали і залишили пiсля себе багато сміття. Впiймали їжачка й забрали його з собою.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Б атькам, які виховують дітей, слід щоденно долучати їх до таїнств до краси природи, щоб уже в р...